کلینیک فیزیوتراپی در تجریش، چیذر، دزاشیب، زعفرانیه، قیطریه، نیاوران، ولنجک

متخصصین فیزیوتراپی در مراکز فیزیوتراپی و یا توانبخشی متخصصانی دارای مجوز حرفه‌ای هستند که به طور مستقل کار می­‌کنند. با رویکردی بیمار محور، دکتر فیزیوتراپی برای ارزیابی، درمان و مدیریت درد، آسیب‌­ها، اختلال عملکرد حرکات و شرایط مزمن از دانش توانبخشی، آناتومی­، حرکت شناسی و فیزیولوژی استفاده می­کند. هدف از فیزیوتراپی توانمند سازی، ارتقاء استقلال و بهبود کیفیت زندگی بیماران در تمام سنین و توانایی­‌ها است.

کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته شمیم با مدیریت دکتر حیدر سعادتی یکی از مجهزترین کلینیک در زمینه درمانهای فیزیوتراپی در شهر تهران است، یکی از مزیت های این کلینیک وجود پارکینگ مجتمع نگین ظفر در مجتمعی است که کلینیک واقع شده است.

دکتر فیزیوتراپی با شما همکاری می­‌کند تا یک برنامه درمانی برای شرایط یا آسیب دیدگی شما تنظیم کنند، بنابراین شما می‌­توانید از زندگی و فعالیت­‌هایی که دوست دارید لذت ببرید. دکتر فیزیوتراپی با شما همکاری می­‌کند تا یک برنامه درمانی برای موقعیت یا آسیب دیدگی شما تنظیم کنند، بنابراین شما می­‌توانید از زندگی و فعالیت­‌هایی که دوست دارید لذت ببرید. دکتر فیزیوتراپی با بیماران در هر سنی و با طیف وسیعی از موارد سلامتی کار می­‌کند. چه مدیریت درد و توانبخشی از آسیب حاد مانند پیچ خوردگی مچ پا یا مدیریت بیمار‌‌ی­‌های مزمن مانند دیابت یا بیماری قلبی، یک دکتر فیزیوتراپی می­تواند به شما کمک کند.

خواه یک کارمند باشید که با وضعیت بدن یا درد مزمن دست و پنجه نرم می­‌کنید، یک مادر در حال بهبودی پس از زایمان یا یک ورزشکار فعال، تجربه درد به هر شکلی می­تواند زندگی روزمره شما را به طور جدی مختل کند. وقتی درد مانع از لذت بردن از فعالیت­‌هایی که دوست داریم، به اتمام رساندن کار و گذراندن وقت با خانواده می­‌شود، نه تنها بر سلامت جسمی ما تأثیر می­‌گذارد، بلکه تأثیرات خوبی بر سلامت روان ما نیز دارد. از آن دردهای ساده گرفته تا آسیب­‌های جدی­تر، مراجعه به فیزیوتراپیست می­‌تواند موجب تسکین و جلوگیری از عوارض مداوم شود.

اگر تا بحال به متخصص فیزیوتراپی معراجعه نکرده‌اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا این درمان برای شما مناسب است. شاید تعجب کنید اگر بدانید که دکتر فیزیوتراپی طیف متنوعی از بیماران را با انواع شرایط جدید و مداوم سلامتی تحت بررسی و معاینه قرار می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی پزشکی ارائه شده در کلینیک فیزیوتراپی شمیم ​​و یا برای دریافت نوبت در این مرکز با شماره تلفن 0212672200402126722003 تماس بگیرید.

در چه مواردی باید به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کرد؟

دکتر فیزیوتراپی در مراکز مختلف فیزیوتراپی با بازیابی و حفظ حرکت عملکردی، کاهش درد و ارتقاء سلامت در افراد سروکار دارد. متخصصین در کلینیک‌­های فیزیوتراپی طیف گسترده­ای ازموارد را درمان می­کنند از جمله:

• درد و آسیب­‌های ستون فقرات (به عنوان مثال افتادگی دیسک)
  • آسیب­‌های ورزشی (به عنوان مثال پارگی رباط)
  • شکستگی (به عنوان مثال شکستگی بازو)
  • مشکلات اسکلتی – عضلانی (به عنوان مثال سندرم تونل کارپ)
  • توانبخشی پس از جراحی (به عنوان مثال به دنبال تعویض مفصل زانو)
  • مشکلات بیومکانیکی (به عنوان مثال “کف پای صاف“)
  • شرایط آرتروز (به عنوان مثال پوکی استخوان)
  • اختلالات و بیماری‌­های مغز و اعصاب (به عنوان مثال سکته مغزی)
  • شرایط قلب و عروق (به عنوان مثال اختلالات انسدادی مزمن ریوی)
  • صدمات ناشی از بلند کردن نادرست
  • درد مربوط به وضعیت بدن یا شغل (به عنوان مثال، اگر مدت طولانی را با رانندگی یا نشستن سپری می­کنید).
  • مشکلات حرکتی و عملکردی ناشی از شرایطی که مغز، اعصاب و عضلات را تحت تأثیر قرار می­دهد، مانند سکته، اسکلروزیس چندگانه، بیماری پارکینسون و فلج مغزی.
  • شرایط مثانه – به عنوان مثال، بی‌­اختیاری ادرار.
  • شرایط کودکان (به عنوان مثال فلج مغزی)
  • شرایطی مانند خستگی یا ضعف عضلانی

کار دکتر فیزیوتراپی در مراکز فیزیوتراپی چیست؟

کار فیزیوتراپیست‌ها در مراکز فیزیوتراپی چیست؟

در اینجا 10 راه کار وجود دارد که یک دکتر فیزیوتراپی می­تواند برای شما انجام دهد:

کنترل درد

آیا فیزیوتراپی به درد مزمن کمک می‌­کند؟ پاسخ بله است.

این که آیا درد سال­‌ها شما را آزار می­دهد یا تازه شروع شده است، دیدن دکتر فیزیوتراپی اولین قدم عالی است. دکتر فیزیوتراپی ابتدا یک ارزیابی را برای درک درد شما انجام می­دهد، و سپس از طیف وسیعی از درمان­های فیزیکی برای کمک به بهبود عملکرد و کاهش درد به هر طریق ممکن استفاده می­کند.

جلوگیری از آسیب دیدگی

در حالی که گاهی اوقات تنها یک زمین خوردن یا یک حادثه برای ایجاد آسیب لازم است، در سایر موارد با گذشت زمان آسیب دیدگی ایجاد می­شود. هر ورزش یا فعالیتی که در زندگی روزمره خود انجام می­دهید، یک دکتر فیزیوتراپی می­‌تواند به شما کمک کند عادت­‌های بد را تشخیص دهید، حرکات خود را ارزیابی کنید و یک برنامه قدرت و هماهنگی برای جلوگیری از آسیب دیدگی ایجاد کنید.

مدیریت آسیب‌­های ورزشی

ثابت شده است که شرکت در ورزش دارای مزایای بی­شماری برای سلامتی است، اما با این مزایا همچنین خطر آسیب دیدگی مربوط به ورزش نیز به وجود می‌­آید. دکتر فیزیوتراپی به درک عمیقی از طیف وسیعی از آسیب‌­های ورزشی مجهز هستند که به آن­ها امکان می‌­دهد آسیب دیدگی شما را شناسایی کرده، بهبودی را سرعت بخشیده و در سریع­ترین زمان ممکن شما را در ورزش مورد علاقه خود بازگرداند.

مدیریت آسیب‌­های ناشی از کار

اگر در حین کار خود را مجروح کرده‌­اید، در بسیاری از موارد کارفرمای شما از شما می­‌خواهد که به مشاوره پزشکی بپردازید. دکتر فیزیوتراپی در هماهنگی توانبخشی بازگشت به کار بسیار حیاتی هستند. یک دکتر فیزیوتراپی می‌­تواند به شما کمک کند تا آسیب خود را کنترل کرده و در هنگام بازگشت با خیال راحت به محل کار خود، توانایی بهبودی خود را سرعت بخشد. همچنین درد خسته کننده کمر که تجربه می­کنید، دکتر فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند!

کمک به توانبخشی قبل و بعد از جراحی

بسیاری از افراد می­دانند که هنگام انجام عمل جراحی، دکتر فیزیوتراپی  ممکن است در توانبخشی بعد از عمل شما نقش داشته باشد. با این حال، آیا می­دانید یک دکتر فیزیوتراپی می­تواند در آماده سازی برای جراحی نیز کمک کند؟ انجام یک برنامه تحت هدایت فیزیکی قبل از جراحی می‌­تواند شما را در بهترین حالت قرار داده و برای توانبخشی بعد از عمل یک قدم جلوتر قرار دهد. به دنبال عمل جراحی، یک فیزیوتراپی کمک می­کند تا درد را بهبود بخشد، تحرک و عملکرد را بهبود ببخشد و برای بدست آوردن سرعت، قدرت خود را بازیابد.

ارزیابی و مشاوره ارگونومی

برای درمان بدن بسیار مهم است که محیط و تجهیزات با آن در تعامل باشد. برای کار، تحصیل، ورزش و اوقات فراغت، یک دکتر فیزیوتراپی می­تواند به شما کمک کند تا فضای خود را تنظیم کنید و به شما در مورد تجهیزات مناسب برای تسکین درد به شما توصیه کند. چیزی به سادگی اصلاح وضعیت بدن می­تواند جهانی را تغییر دهد.

متخصص فیزیوتراپی به شما کمک می‌­کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید

شما ممکن است سخت و بدون درد تمرین کنید، اما هنوز هم احساس می­کنید چیزی مانع رسیدن شما به اهداف شما می­‌شود. در این صورت، یک فیزیوتراپیست می‌­تواند با استفاده از تخصص خود در حرکت انسان، آموزش شما را خراب کند و آن پیشرفت های 1٪ را ایجاد کند تا در وهله اول شما را فراتر از حد مجاز قرار دهد.

سلامت زنان

فیزیوتراپی و فیزیولوژی ورزشی هر دو نقش زیادی در سلامت زنان دارند. برخی از مزایایی که شما در مورد فیزیوتراپی سلامت زنان می­‌توانید به دست اورید، ارزیابی سلامت لگن، درمان بی اختیاری، درمان شکاف شکم، برنامه­‌های ورزشی شخصی قبل از زایمان یا بعد از زایمان و همچنین تسکین درد برای آندومتریوز می­‌تواند باشد.

انواع روش‌­های درمانی در مراکز و کلینیک‌های فیزیوتراپی

انواع روش‌های درمانی در مراکز و کلینیک‌های فیزیوتراپی

فیزیوتراپی از طریق مجموعه‌ه­ای از درمان­‌ها که متناسب با نیازهای هر بیمار باشد، به بیمار در سهولت حرکت و زندگی روزمره کمک می‌­کند. در اینجا برخی از رایج­ترین روش­‌های درمانی در مراکز فیزیوتراپی و مزایای مرتبط با هر یک از این روش­‌ها آورده شده است.

محدوده حرکت و تمرینات (ROM)

اگرچه استراحت اغلب در طی مراحل اولیه بهبودی از شکستگی استخوان یا جراحی تجویز می‌­شود، اما مدت زمان طولانی بی­حرکتی ممکن است روند بهبودی را طولانی یا خنثی کند. به همین دلیل، فیزیوتراپیست­‌ها در کلینیک­‌ها اغلب برای تقویت حرکت، تشویق به تحرک مفصل و تسهیل گردش خون، یک سری تمرینات حرکتی را تجویز می‌­کنند. حرکت مکرر مفاصل و عضلات آسیب دیده از آتروفی عضلات و مشکلات وضعیتی مرتبط جلوگیری می­کند.

ماساژ بافت نرم

ماساژ درمانی یا درمان دستی بافت نرم می­تواند به شل شدن عضلات بیمار و کاهش تورم در مناطق خاص کمک کند، و این روش درمانی را برای تسکین درد همراه با آسیب­‌های ورزشی بسیار عالی می­کند. ماساژ بافت نرم همچنین به گردش خون و جریان لنفاوی و کاهش تورم بافت در اطراف مفاصل ملتهب کمک می کند.

الکتروتراپی

الکتروتراپی تکامل اخیر تکنیک‌­های فیزیوتراپی مبتنی بر انرژی در مرکز فیزیوتراپی است. در این شکل از درمان، با اتصال الکترودها به پوست، تحریک الکتریکی ایجاد می­‌شود. الکترودها باعث کوتاه شدن عضلات می‌­شوند، که به نوبه خود به جلوگیری از آتروفی کمک می­کند که در بیماران فلج یا فردی که دامنه حرکتش به شدت کاهش یافته بهترین استفاده می­‌شود. الکتروتراپی ممکن است همراه با لیزر و سونوگرافی درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سرما درمانی و گرما درمانی

عضلات دردناک و سفت یکی از شکایات رایج هم در افراد با میز کار و هم در ورزشکاران حرفه­‌ای است. اگر بیمار از گرفتگی عضلانی در هر نقطه از بدن خود شکایت داشته باشد، ممکن است استفاده از گرما یا سرما در مناطق وخیم مفید باشد. گرما درمانی شامل استفاده از بسته­‌های گرم یا حتی موم پارافین است. سرما درمانی ممکن است شامل استفاده از بسته یخ یا ماساژ یخ باشد.

(Kinesio Tapiing) (نوار کینیزیو)

نوار کینیزیو نوار رنگی و نئونی است که گاهی اوقات برای بیماران استفاده می‌­شود. نوار کینزیو را می­توان مستقیماً روی پوست قرار داد و راهی عالی برای ایجاد ثبات در مفاصل و عضلات است در حالی که بیمار تحت درمان است. علاوه بر این، انعطاف پذیری نوار به این معنی است که با دامنه تمرینات حرکتی تداخل ندارد، و آن را به ابزاری مناسب برای استفاده در هنگام کشش و خم شدن عضلات تبدیل می­کند.

اولتراسوند در فیزیوتراپی

در حالی که اولتراسوند به طور معمول با فیزیوتراپی ارتباط ندارد، در سال‌­های اخیر، پزشکان توانسته ­اند از امواج صوتی برای درمان آسیب‌­های بدن استفاده کنند. فرکانس اولتراسوند روش ملایمی را برای هدف قرار دادن بافت آسیب دیده با پرتوهای نرم فراهم می­‌کند. مانند مینی ماساژ، امواج صوتی سونوگرافی رباط­‌ها، تاندون­‌ها و فاشیا را تحریک و جذب می­کند. از این روش درمانی می­‌توان برای بیمارانی که از آرتروز، التهاب تاندونیت و کشیدگی عضلانی رنج می‌­برند استفاده کرد.