روش تی ام اس برای بیماری آلزایمر

3. تی ام اس
  5. روش تی ام اس برای بیماری آلزایمر

روش تی ام اس برای بیماری آلزایمر

در کلینیک پیشرفته شمیم، دکتر حیدر سعادتی در نوعی از درمان به نام تحریک مغناطیسی مغزی یا روش تی ام اس تخصص دارد. از سال 1388 شمسی( 2009 میلادی بلافاصله بعد از تاییدیه گرفتن این روش توسط سازمان غذا و داروی آمریکا)، دکتر حیدر سعادتی در این مرکز از روش تی ام اس در درمان چندین اختلال از جمله بیماری آلزایمر استفاده کرده است و هم در زمینه تحقیقات آکادمیک و هم در زمینه درمانهای بالینی فعالیت و کسب تجربه داشته است.

برای دریافت مشاوره درباره‌ی درمان  با روش‌های پیشرفته فیزیوتراپی و یا برای رزرو نوبت در کلینیک پیشرفته شمیم می‌توانید با شماره تلفن‌‌های 02126722004 - 02126722003 تماس حاصل فرمایید.

روش تی ام اس غیر تهاجمی (نیازی به جراحی ندارد)، غیر سیستمیک (کل بدن را تحت تاثیر قرار نمی دهد) و به خوبی قابل تحمل است. درمان روش تی ام اس را می توان به تنهایی یا همراه با سایر روش های درمانی از جمله درمان های رفتاری و دارو استفاده کرد.

آلزایمر بیماری است که هم بیماران و هم اطرافیانشان را درگیر می کند. با درمان های روش تی ام اس، بیماران ممکن است در تعدادی از علائم آلزایمر تسکین  پیدا کند. در چندین مطالعه، روش تی ام اس در درمان علائم خفیف آلزایمر موثر بوده است. برای کسب اطلاعات در مورد این روش با ما در تماس  باشید.

درمان با تحریک مغناطیسی مغزی(روش تی ام اس) چیست ؟

روش تی ام اس هم غیر تهاجمی و هم غیر سیستمی است. هیچگونه عوارض جانبی نسبت به سایر درمان ها ندارد. سایر درمان ها بر تحریک عمیق مغز یا تحریک عصب واگ متکی هستند. برخلاف آن درمان ها، روش تی ام اس نیازی به کاشت الکترود یا جراحی ندارد. باعث تشنج نمی شود و نیازی به استفاده از آرامبخش بیهوشی ندارد. در واقع، روش تی ام اس  بر  حتفظه تأثیر مضری نخواهد گذاشت. بیماران می توانند پس از درمان به فعالیت های روزانه بپردازند.

روش تی ام اس به طور ایمن علائم ,وسواس، اضطراب و افسردگی را درمان می کند. متکی بر استفاده از انرژی مغناطیسی است. این بخش هایی از مغز را که تحت تأثیر اختلالات سلامت روان قرار دارند تحریک می کند.

این به عنوان یک گزینه درمانی برای افسردگی مقاوم به درمان  شروع شد. از آن زمان، رشد کرده و شامل درمان سایر اختلالات نیز می شود.

چگونه بیماری آلزایمر با روش تی ام اس درمان می شود؟

شواهد روزافزون نشان می دهد که روش تی ام اس، در ترکیب با سایر داروها یا درمان هایی مانند آموزش شناختی، در کاهش علائم بیماری آلزایمر موثر است. هنگامی که این درمان ها با هم به کار می روند، نشان داده شده است که به طور قابل توجهی درک، نامگذاری عمل و توانایی های نامگذاری اشیا را بهبود می بخشند.

در طول جلسات درمان روش تی ام اس، بیماران در یک صندلی درمان استراحت می کنند و دستگاه روی پوست سر بیمار قرار می گیرد. دستگاه پالس ها را به مناطق خاصی از مغز می رساند. این پالسها مانند ضربه هایی روی سر هستند.

در بیمتری آلزایمر حجم بافت عصبی مغز(تصویر سمت راست) نسبت به مغز سالم(تصویر سمت چپ) کاهش می یابدآمار بیماری آلزایمر

آلزایمر یکی از شایع ترین بیماری های عصبی در جهان است. تقریباً 44 میلیون نفر در سراسر جهان با آلزایمر زندگی می کنند.

• تنها در ایالات متحده، بیماری آلزایمر حدود 5.5 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • حدود 2/3 آمریکایی های مبتلا به این بیماری زن هستند.
  • میانگین امید به زندگی پس از تشخیص بین 4 تا 8 سال است.
  • در حال حاضر آلزایمر یکی از علل اصلی مرگ و میر در آمریکاست که درمانی ندارد.

محققان در حال بررسی روش های درمانی جدید برای کمک به مبتلایان به بیماری آلزایمر هستند. روش تی ام اس یکی از درمان هایی است که می تواند به کاهش علائم کمک کند.  برای مشاوره در زمینه درمانهای جدید آلزایمر با کلینیک پیشرفته شمیم تماس بگیرید.

علائم و نشانه های بیماری آلزایمر

علائم اولیه آلزایمر گاهی اوقات مورد توجه قرار نمی گیرد. علائم اولیه شایع آلزایمر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• از دست دادن حافظه، به ویژه آن چیزی که می تواند روال عادی را مختل کند
  • زمان بیشتری برای تکمیل وظایف معمولی نیاز است
  • تکرار سوال یا داستان
  • سرگردانی یا گم شدن، حتی در نقاط آشنا
  • افزایش اضطراب و/یا پرخاشگری
  • قضاوت ضعیف و تصمیمات بد
  • از دست دادن ابتکار عمل و خودانگیختگی

روش تی ام اس در درمان بیماری خفیف آلزایمر بهترین عملکرد را دارد. بیماری آلزایمر متوسط ​​زمانی شروع می شود که علائم فوق بدتر شوند. علائم پیشرفت بیماری آلزایمر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• ناتوانی در حفظ اطلاعات جدید
  • سردرگمی بیشتر و از دست دادن حافظه
  • کوتاه شدن دامنه توجه
  • مشکلات در شناخت چهره های آشنا، از جمله عزیزان
  • توهم و پارانویا
  • پرخاشگری
  • افزایش اضطراب و بی قراری، به ویژه در اواخر روز

علائم آلزایمر متوسط ​​هنوز با روش تی ام اس قابل درمان است. علائمی که نشان می دهد ممکن است سطح بالاتری از مراقبت مورد نیاز باشد عبارتند از:

• از دست دادن کنترل های عملکرد بدن
  • سایر علائم فیزیکی

روش تی ام اس، به ویژه هنگامی که با سایر روش های درمانی ترکیب شود، می تواند به بیماران آلزایمر کمک کند تا علائم خود را کنترل کنند.

آدرس:

تهران،خیابان شریعتی ،بالاتر از مترو شریعتی ،رو به روی خیابان،شهید دستگردی،مجتمع نگین ظفر،طبقه ۹،واحد ۹ (مجتمع نگین ظفر مجهز به ده طبقه پارکینیک طبقاتی مجزا میباشد)

شماره های تماس

021-26722004