خار پاشنه و درمان با شاک ویو متمرکز

خار پاشنه و فاشیای کف پا از دلایل شایع درد پاشنه و کف پا هستند که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند.

این عارضه به دلیل رسوب کلسیم در بافت پاشنه و کف پا ایجاد می شود و عواملی همچون اضافه وزن و ایستادن و راه رفتن بخصوص بر روی سطوح ناهموار در بروز آن نقش دارند.

شاک ویو تراپی یک درمان موثر و طولانی مدت برای خار پاشنه پا است. نه تنها این، بلکه ماهیتی سریع و غیر جراحی دارد. فاسییت کف پا و خار پاشنه پا را می توان به طور موثر با استفاده از شاک ویو ترپی درمان کرد.

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی پیشرفته شمیم زیر نظر دکتر حیدر سعادتی خدمات تخصصی فیزیوتراپی را با استفاده از تجهیزات پیشرفته فیزیوتراپی همچون شاک ویو تراپی ارائه می دهند. تکنیک های درمان دستی و استئوپاتی در کنار شاک ویو متمرکز برای درمان خار پاشنه در کلینیک فیزیوتراپی دکتر سعادتی در شریعتی ارائه می شوند.برای رزرو نوبت در کلینیک پیشرفته دکتر سعادتی می‌توانید با شماره تلفن‌‌های 02126722003 –  02126722004 تماس حاصل فرمایید.

درمان خار پاشنه و شوک ویو تراپی

خار پاشنه یک برآمدگی استخوانی در قسمت زیرین استخوان پاشنه شما (یا استخوان پاشنه) است که به سمت جلو بیرون زده و اساساً به شکل قوس پا رشد می کند و باعث درد می شود. این وضعیت شایع است و اغلب با فاسیای کف پا همراه است. فاسیای کف پا از یک نوار ضخیم از بافت همبند قوی تشکیل شده است. این بافت، اگر آسیب ببیند، معمولاً با فعالیت فیبروبلاستیک به درستی ترمیم می شود (این بافت همبند جدید تولید می کند). با این حال، اگر آسیب ادامه یابد، سلول‌هایی که استخوان تولید می‌کنند (استئوبلاست‌ها) به جای آن استفاده می‌شوند. این استئوبلاست ها خار پاشنه استخوانی را تشکیل می دهند که با اشعه ایکس یا اسکن اولتراسوند قابل شناسایی است.

کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته دکتر سعادتی اکنون روی شوک ویو تراپی انقلابی جدید سرمایه گذاری کرده است. ما این تصمیم را گرفته‌ایم زیرا مجموعه‌ای از شواهد بالینی با کیفیت خوب وجود دارد که زیربنای این فناوری جدید هیجان‌انگیز است. این با دستور ما برای ارائه بهترین نتایج درمانی ممکن با استفاده از روش هایی که توسط بهترین شواهد بالینی پشتیبانی می شود، مطابقت دارد.

شاک ویو تراپی یکی از روش های توانبخشی است که به طور گسترده مورد تحقیق قرار گرفته است و هر ساله تعداد بیشتری از مطالعات علمی به آن اضافه می شود. اکثر تحقیقات اثربخشی شوک ویو خارج از بدن را تایید می کنند و نرخ درمان موفقیت آمیز را تا 90٪ نشان می دهند! پس از تنها 3 یا 4 درمان با موج شوک، اکثر بیماران کاهش قابل توجهی از درد و بازیابی عملکرد طبیعی را گزارش می کنند.

شاک ویو تراپی پیشرفته ترین درمان غیرجراحی و غیرتهاجمی موجود برای طیف وسیعی از شرایط سخت است که درمان آنها با استفاده از روش درمانی مرسوم دشوار است. شاک ویو تراپی نیاز به تزریق استروئید و جراحی های تهاجمی را از بین می برد و باعث تسکین سریع درد شما می شود.

شاک ویو تراپی را به درستی شاک ویو درمانی برون بدنی (ESWT) می نامند. این فناوری جدید انقلابی امواج شوک را از طریق پوست به قسمت آسیب دیده بدن شما منتقل می کند. این امواج شوک با سرعت بالا توسط هوای فشرده تولید می شوند و با استفاده از اپلیکاتور دستی بر روی خار پاشنه پا اعمال می شوند.

این روش درمانی با افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده، تحریک بازسازی سلولی و بهبودی و کاهش عوامل موضعی که می تواند باعث درد شود، عمل می کند.

آیا شاک ویو تراپی باعث درد می شود؟

اکثر بیماران در طول درمان ناراحتی خفیفی را تجربه می کنند، اما به طور کلی به خوبی تحمل می شود. ناراحتی اولیه معمولاً زمانی که ناحیه تحت درمان حساسیت زدایی می شود، محو می شود. ما شدت محرک را بسته به سطح راحتی شما تنظیم می‌کنیم و می‌توانیم به تدریج آن را تا حد ناراحتی افزایش دهیم.

شاک ویو تراپی به طور هدفمند یک پاسخ التهابی در بافت نرم آسیب دیده ایجاد می کند، بنابراین ممکن است پس از درمان ناراحتی خفیفی را نیز تجربه کنید. بیماران نباید پس از درمان شوک ویو از یخ استفاده کنند یا داروهای ضد التهابی مصرف کنند، زیرا این پاسخ درمانی التهابی نباید کاهش یابد.

نزدیک به 80 درصد از بیمارانی که شاک ویو تراپی را برای خار پاشنه امتحان کرده اند می گویند که این روش درد را کاهش می دهد. اگر ناراحتی ناشی از فاسیای کف پا، خار پاشنه یا تاندونوپاتی مزمن، تحرک شما را محدود می کند، یک راه حل ساده در مرکز پیشرفته دکتر سعادتی پیش روی شما است.

مزایای شاک ویو تراپی

شما می توانید از مزایای درمانی شوک ویو بهره مند شوید، از جمله:

• رها شدن نقاط ماشه ای
  • التهاب مزمن کمتر
  • تولید کلاژن بیشتر
  • تشکیل عروق خونی جدید
  • تسکین درد مزمن
  • بهبودی سریعتر
  • عملکرد بهتر
  • بهبود کیفیت زندگی
  • این روش رشد سلولی و ترمیم بافت را برای درمان صدمات و ناهنجاری های متعدد پا و مچ پا تسریع می کند.

در طول درمان شوک ویو چه انتظاری باید داشته باشم؟

درمان با موج شوک برای فاشیای کف پا، خار پاشنه یا تاندونوپاتی مزمن فقط پنج دقیقه طول می کشد. دکتر فیزیوتراپی شما ژل مخصوصی را روی پوست شما اعمال می کند و از دستگاهی پیشرفته برای انتشار امواج صوتی در نواحی آسیب دیده یا دردناک پا یا مچ پا استفاده می کند.

ممکن است در طول درمان کمی احساس ناراحتی کنید، اما اکثر بیماران آن را به خوبی تحمل می کنند. پزشک شما شدت اپلیکاتور امواج صوتی را تنظیم می کند تا تجربه شما تا حد امکان راحت باشد.

بر خلاف جراحی، درمان با شوک ویو غیرتهاجمی است، بدون دوره نقاهت طولانی، بنابراین می‌توانید فعالیت‌های عادی روزمره را پس از عمل از سر بگیرید. متخصص پا ممکن است مجموعه ای از 3-5 درمان را با فاصله 3 تا 10 روز برای بهترین نتایج توصیه کند، اما شما اغلب پس از یک جلسه تسکین درد را تجربه می کنید.